Blog

13-11-2013 11:41

Bloglink veranderd.

Belangrijk: Deze blog wordt niet meer bijgewerkt.

U kan meelezen via de volgende link:

www.kaibrink.nl

11-11-2013 11:06

Special Need

Kai is een zgn. special need kindje. Dat wil zeggen dat hij bij ons is gekomen via de 'special need' procedure. Kai heeft meerdere medische aandoeningen. Over deze aandoeningen heb ik een apart tabblad gemaakt op de blog. Zie rechts in de kolom, of klik op de link Special Need. De schisis is een medische aandoening die zichtbaar is. Kai is namelijk nog niet geopereerd. Dit gaat gebeuren in het voorjaar van 2014 in het ziekenhuis is Zwolle. Daar zal hij onder behandeling komen van het schisisteam.

Maar wij willen graag vragen om Kai niet te zien als een jongentje met een 'special need' of met een schisis. Kai is een jongentje van bijna anderhalf met een eigen karakter, een eigen willetje, een broertje van Yue Lin en een zoon van ons. Maar vooral 100% uniek.

Reacties

10-11-2013 17:53

Nog tien dagen...

Vandaag over tien dagen zitten we in het vliegtuig op weg naar Kai. Maar we kunnen over drie dagen ook al wel weg als het moet. Eigenlijk is alles klaar. Alle papierhandel gekopieerd, proefdruk van het kaartje is er en goedgekeurd, alles wat mee moet is eigenlijk allemaal in huis. Samen met Yue Lin zijn we aan het aftellen. Er is een mooie aftelkalender waarop ze iedere dag een sticker mag plakken. En ook het kinderdagverblijf is samen met haar aan het aftellen. Echt top zoals ze er mee om gaan en haar voorbereiden. Ze zal een pop meekrijgen waar ze goed voor moet zorgen tijdens de reis. De pop heet Liselotte. En Yue Lin zal samen met Liselotte in China op de foto gaan en dan zullen we de foto's naar het Kinderdagverblijf sturen. Zo gaan ze samen op reis.

09-11-2013 22:04

Waar woont Kai nu.

Kai woont in de provincie Yunnan.

Een prachtige provincie. Het is een provincie in het zuiden van China. Ingeklemd tussen de provincies Tibet, Sichuan, Guizhou en Guanxi grenst het ook nog aan Myanmar, Laos en Vietnam. De uitlopers van de Himalaya beheersen het noordwesten van de provincie, terwijl tal van rivieren waaronder de machtige Mekong de provincie vruchtbaar houden. Het is de enige provincie die voor een deel een tropisch klimaat heeft en waar de moesson heerst, met een warme, droge periode van november tot en met februari en een hete, natte periode van maart tot en met oktober. Maar vergis je niet, het noordwesten krijgt zijn deel van koude Himalaya-lucht en het kan daar, net als in de rest van China lekker vriezen.

Bevolking

Er wonen zo'n 42 miljoen mensen waarvan ongeveer de helft tot de minderheidsgroepen behoort, Moslims, Dai (afstammelingen van Thai), bergvolkeren etc. Er zijn dus vele niet-Chinese invloeden te zien en te ontdekken in de regio. De Chinese overheid respecteert de minderheden hier en waar Chinezen 1 kind per gezin mogen krijgen, daar mogen de minderheidsgroepen er 2 per gezin krijgen.

Kai woont in het district Dehong. Deze autonome prefectuur ligt in het zuidwesten van Yunnan

In deze autonome prefectuur wonen weer diverse minderheden:

Nationaliteit Aantal Percentage
Buyi 572 0,05%
Naxi 474 0,04%
Overige 1.384 0,12%

In Yunnan zijn 14 verschillende kindertehuizen van waar uit kinderen internationaal zijn geadopteerd. Kai woont in het tehuis bij de rode pijl.

31-10-2013 23:27

TA is gearriveerd

Vandaag een mailtje gekregen van Wereldkinderen met daarin het mooie bericht dat de Travel Aproval binnen is gekomen. Dat betekend dat we nu officieel naar China mogen reizen.

30-10-2013 23:31

Paspoorten weer in huis

Vandaag zijn via de aangetekende post onze paspoorten met de visa bij ons thuis gekomen. Fijn dat dat ook weer geregeld is.

23-10-2013 22:38

Reisbijeenkomst / reisschema

Vandaag de reisbijeenkomst gehad in Den Haag op het kantoor van Wereldkinderen. We waren daar samen met vier andere echtparen. Drie daarvan 'kende' ik (Jessica) via de social media. Facebook zeg maar. Het was superleuk om elkaar te ontmoeten. En foto's van al onze zonen uit te wisselen. Drie van de vijf echtparen gaan op 13 november naar China en wij gaan samen met één ander echtpaar op 20 november naar China. We kunnen niet met ons vijfen reizen omdat we alle vijf naar een andere provincie moeten. En de gids van Wereldkinderen, Angela, zal met twee echtparen meegaan waaronder wij. Dat komt omdat in de provincie Yunnan geen lokale gids beschikbaar is. Nou wij vinden het wel fijn want Angela schijnt voor je door het vuur te gaan. Dus dat mag ze dan gaan bewijzen. Verder die dag weer veel informatie gekregen, maar het belangrijkste was natuurlijk wanneer komt Kai bij ons. Nou dat is op maandag 25 november 2013.  Ons reisschema ziet er als volgt uit:

Woensdag 20 november

Om 13.40 uur met China souther Airlines naar Beijing.

Donderdag 21 november

Aankomst in Beijing om 6.40 uur. We verblijven in Radisson Hotel.

Vrijdag 22 november

Samen met Bert en Jolien naar het Zomerpaleis. (excursie)

Zaterdag 23 november

We vliegen naar Kunming om 13.15 uur en komen daar om 16.35 uur aan. Hier zal Angela op ons wachten. We verblijven in het Grand Park hotel.

Zondag 24 november

Vrije dag in Kunming.

Maandag 25 november

KAI dag!! Om 15.00 uur zullen we Kai ontmoeten

Dinsdag 26 november

's Morgens weer terug met Yue Lin en Kai naar het adoptieregistratiekantoor om de adoptie officieel te maken. Heel misschien gaan we 's middags nog onderweg naar de stad waar Kai anderhalf jaar gewoond heeft. Dit is 700-800 km verwijderd van Kunming en daar zullen we dan ook met het vliegtuig heen gaan. Met de auto is te ver. Met het vliegtuig is het 50 minuten vliegen.

Woensdag 27 november

Bezoek aan het tehuis waar Kai heeft gewoond. Het Dehong Zhou SWI in de stad Manghsi. En als alles meezit vliegen we diezelfde dag weer terug naar Kunming.

Donderdag 28 november

Vrije dag in Kunming

Vrijdag 29 november

We krijgen het paspoort van Kai. En verder een vrije dag.

Zaterdag 30 november

We vliegen terug naar Beijing om 12.45 uur en komen daar om 16.05 uur aan. We verblijven dan weer in het Radisson Blu hotel. En ontmoeten hier ook onze reisgenoten weer. Maar ook de drie echtparen met hun kindjes, die een week eerder vertrokken zijn.

Zondag 1 december

Met de vier andere chtparen en met al onze kids,  gaan we de Chinese muur bezoeken.

Maandag 2, Dinsdag 3 en woensdag 4 december

Vrije dagen in Beijing.

Donderdag 5 december

Yue lin verwacht Sinterklaas in Beijing. En ook komen er nog acht 'verse' echtparen aan in Beijing van Wereldkinderen.

Vrijdag 6 december t/m maandag 9 december

Vrije dagen in Beijing.

Dinsdag 10 december

's Avonds om 21.30 uur worden we opgehaald en naar het vliegveld van Beijing gebracht.

Woensdag 11 december

Om 00.50 uur vertekken we met CZ345 naar Amsterdam waar we dan om 04.40 uur aankomen. En dan na een ontmoeting met allen die ons opwachten naar huis.

Als je dan zo alles op een rijtje zet wordt het allemaal wel weer heel realistisch. Maar oh wat kijken we er naar uit.

05-10-2013 22:08

LOA

Na vier lange maanden en af en toe wat heen en weer gemail met Wereldkinderen is toch eindelijk op donderdag 3 oktober de LOA gekomen. 's Morgens werd ik gebeld maar ik, Jessica, was aan het werk en zag rond half één pas dat ik vier gemiste oproepen had en een voicemailbericht. En ja hoor dat was Irene van WK met het goede nieuws dat de LOA is aangekomen bij WK.

Snel teruggebeld en toen nogmaals de bevestiging dat het echt waar is. En dat HET document waar we zolang op gewacht hebben opgestuurd zou worden zodat wij het kunnen ondertekenen. Dit zou dan vrijdag 4 oktober arriveren als aangetekende post.

Dus ik ben zo'n beetje de hele dag thuis gebleven en maar wachten op de postbode. Tjonge zeg, komt die kerel pas om 17.30 uur aanzetten. Dus lukte het niet meer om het ondertekend weer deze dag terug te sturen. Nou ja, dat is dan jammer.

We hebben het samen 's avonds ondertekend en het juiste vakje aangekruist :).

En daarna zijn we lekker met zijn drietjes uit eten geweest. Om het een klein beetje te vieren.

Ook vertelde Irene dat we zeer waarschijnlijk 20 of 27 november gaan reizen. Dat is één of twee weken later dan andere echtparen die ook de LOA hebben ontvangen omdat Angela, de chinese gids van WK, met ons mee zal moeten gaan naar Kunming in Yunnan. Daar is geen lokale gids van WK. Wel jammer dat we niet samen reizen, maar goed dat is niet het belangrijkste. We komen dus dan 11 of 18 december weer met zijn viertjes thuis. En dat wordt lekker vroeg opstaan voor de familie want tegenwoordig is de aankomsttijd rond 5 uur 's morgens!!

CZ 345 China Southern Airli.. China Beijing 333 05:40

Nu is het dus aftellen naar 20 of 27 november. Wat kijken we er naar uit.

28-09-2013 23:55

Het kamertje is klaar voor Kai